Propagační katalog Wiener Festwochen od 12. května do 18. června má tentokrát skoro 120 stran. Na titulní stránce je známý Mozartův portrét od Barbary Krafft a Mozart na něm obrací oči v sloup. Nikoli sám nad sebou, jak by se mohlo zdát. Intendant festivalu Luc Bondy vysvětluje spojení s dalším jubilantem roku, Sigmundem Freudem, který hledí do vnitřního světa na zadní straně obálky katalogu: „Freud probádal podstatu a temnou stránku intimního světa a dodává nám odvahu vstoupit bez obav do vnitřního prostoru individuální zkušenosti. Mozart svou hudbou svět prosvětlil, jeho Královna noci svítí v temnotě. Jeho hudba rozechvívá nervy.“ Zdůvodnění spojení psychoanalytika Freuda a skladatele Mozarta (které se ozvalo i v proslovu prezidenta Henize Fischera při otevření Divadla na Vídeňce) zůstává poněkud chtěné, koneckonců je však na dramaturgii Wiener Festwochen nemusíme nijak vztahovat. Festival nabízí 10 koncertantních a jevištních provedení dramatických děl, 25 činoher, literárně dramatických a audiovizuálních pořadů a bezpočet koncertů v celkem 18 vídeňských lokalitách. Do programu festivalu jsou zahrnuta představení Kouzelné flétny a Così fan tutte (v Divadle na Vídeňce), Zaidy (v Jugendstiltheatru). Hra se zpěvy Don Giovanni – Komplex s podtitulem Dlouhý a neradostný život Giacoma C. není variací na Casanovovu snahu zasáhnout libretisticky do práce Lorenza Da Ponteho, ani analogie Casanovova příběhu s příběhem španělského granda, ale (předvídavá?) satira z umělecké současnosti. Ke konci Mozartova roku mají být vyznamenáni umělci, kteří se o jubileum nejvíce zasloužili. Skladatelka, operní zpěvák, herec a dramatik se setkají na gala večeru, v naději (jak se ukáže, marné), že vyznamenání připadne právě jim. Skurilní děj má v průběhu večera nabýt filozofické a existenciální hloubky, jehož vrcholem je divoký spor o pravdivou výpověď umění v době kulturního průmyslu.
Odvrácenou freudovskou stránku budou objevovat i další pořady: Night of Lovesongs je na téma více než 700 registrovaných vídeňských prostitutek. O různých, i těch nejpodivnějších podobách lásky bude vyprávět Wienerlied, koncertní píseň, popsong, hiphop, slam poetry atd. Bude se konat také workshop – škola básnictví, již se zúčastní básník, prostitutka a pasák. Amerikanizace, migrace obyvatelstva, etnické promísení, v němž začíná nabývat na váze univerzální angličtina, se objevuje v pořadu Tuning the Cage, umístěného do takzvané „Klece“, jednoho z oněch míst na periferii, kde se scházejí mladí přistěhovalci. K vidění a slyšení bude hiphop z Bělehradu, Záhřebu a Istanbulu, budou otevřené nové zóny pro graffiti a tanečníky breakdance. Mnohonárodní mladí budou také vyzváni, aby k této příležitosti o tom, jak tráví volný čas, natočili film (Be Part of Us), který by měl později posloužit sociologům. Multikulturní pestrost potvrzují dramatické projekty: drama Tshepang autorky Lary Foot Newton bylo inspirováno zprávou o brutálním znásilnění devítiměsíčního dítěte v jižní Africe, násilí v jižní Africe je také věnováno divadlo Mpumelela Paula Grootbooma Relativity: Township Stories. Simon Stephens napsal drama o britských vojácích v Iráku Motortown. Komedie Schlaf Jona Fosse je naopak věnována intimní sféře. Autor nechává v jednom bytě žít vedle sebe dva mladé páry a staršího muže, kteří nemají nic společného kromě střechy nad hlavou. Z 5000 milostných dopisů ze švýcarských, německých a ruských zdrojů sestavili svůj pořad Mats Staub a Barbara Pulli. A konečně opět jednou Mozart, tentokrát v Paříži, Christophem Loyem zdramatizovaná korespondence Mozartovy rodiny, s Mozartovou hudbou. Mozartovy dopisy budou vytěženy seriálem v rozhlase (Klaus Maria Brandauer), na jevišti (Fritz Muliar) a asi nepřekvapí, že to budou rozpustilé a dlouho tabuizované dopisy sestřenici Bäsle. V Mozartově roce 2006 všechna tabu padají.
To všechno teprve přijde. Zatím se kromě již zmíněného 8. ledna přihlásila k Mozartovi televizní stanice ORF 2 celovečerním programem rozhovorů, dokumentů a reportáží, zakončeným filmem Wolfgang z roku 1991 na scénář Zdeňka Mahlera v režii Juraje Herze, s Jakubem Třasákem jako maličkým Wolferlem.